FANDOM

Camarasaurus
Camarasaurus Uusi Kuva
Nimi Camarasaurus
Nimi tarkoittaa Kammiolisko
Korkeus 7 metriä
Pituus 18 metriä
Paino Noin 20 tonnia
Asuinalueet Isla Nublar
Esiintyminen kirjoissa Dinosauruspuisto (joissain versioissa Apatosaurus)
Esiintyminen peleissä Jurassic Park: Operation Genesis
Jurassic Park III: Park Builder
Jurassic Park: Builder

Camarasaurus on, 155–150 miljoonaa vuotta sitten, myöhäisellä jurakaudella elänyt sauropodien-sukuun kuuluva suuri kasvinsyöjä dinosaurus. Tämän hirmuliskon luita on löydetty mm. Pohjois-Amerikasta ja Portugalista.

Camarasauruksen nimesi Edward Drinker Cope vuonna 1877.

Ulkönäkö Muokkaa

Camarasaurukselle on muiden sauropodien tapaan ominaista pitkäkaula, lyhyt ruumis, vankat jalat sekä ruoskamainen häntä. Kuten Brachiosauruksilla, myös Camarasauruksilla oli päälaellaan "nenäkyhmy", jossa sieraimet sijaitsivat.

Camarasaurus esiintyy mm. Jurassic Park: Operation Genesis-videopelissä, jossa se on ihon väriltään kuvattu tumman vihreäksi, mutta sillä on mustia ja harmaita raitoja selässään.

Esiintyminen Jurassic Parkissa Muokkaa

Kirjat Muokkaa

Camarasaurus esiintyy Michael Crichtonin kirjoittamassa Dinosauruspuisto-kirjassa, mutta joissain versioissa (tai luvuissa), tämä on korvattu Apatosauruksella.

Elokuvat Muokkaa

Camarasaurus ei esiinny yhdessäkään Jurassic Park - elokuvassa.

Videopelit Muokkaa

Camarasaurus esiintyy videopeleissä Jurassic Park: Operation Genesis, Jurassic Park III: Park Builder ja Jurassic Park: Builder.

Sarjakuvat Muokkaa

Camarasaur comic

Sarjakuvassa

Camarasaurus esiintyy Kadonnut maailma - Jurassic Park-elokuvan sarjakuvaversiossa vaikka sitä ei itse elokuvassa nähdäkkään.

Galleria Muokkaa

Kuvagalleria: Camarasaurus

Triviaa Muokkaa

  • Jurassic Park: Operation Genesis-videopelissä Camarasauruksen osoitetaan viihtyvän parhaiten Brachiosaurusten kanssa.