FANDOM

Clarence
Ei kuvaa
Laji Velociraptor
Esiintymiset Dinosauruspuisto
Asuinalue Isla Nublar
Sukupuoli Uros
Syntynyt 1989[1]
Kuollut 1989[2]
Status Kuollut

Clarence on Dinosauruspuisto kirjassa esiintyvä nuori velociraptor.

Esiintyminen Muokkaa

Alkuperä:
Clarence syntyi Isla Nublarilla vuonna 1989. Tämän vanhemmista ei ole tietoa, mutta nämä olivat todennäköisesti paenneet saaren velociraptoraitaukselta.

Dinosauruspuiston katastrofi:
Loppuvuodesta 1989, Dinosauruspuiston tietokoneohjelmoija, Dennis Nedry sulki puiston turvajärjestelmät varastaakseen dinosaurusten alkioita[3]. Tätä seurasi katastrofi, kun suurin osa dinosauruksista pakeni aitauksistaan.

Saarella ollut Alan Grant nukutti Clarencen, todistaakseen, että velociraptorit lisääntyivät luvatta. Grantin tuotua Clarencen rakennuksille huomattiin, että tämä pystyy verhoutumaan taustaansa, kuin kameleontti[4]. Tätä taitoa ei ollut vankeudessa kasvaneilla yksilöillä. Rakennuksilla Clarence myös sai nimensä, kun puiston omistajan lapsenlapsi, Lex Muprhy kiintyi tähän.

Grant vapautti Clarencen, jotta tämä johdattaisi hänet velociraptorien pesään. Pesässä Grant tuhosi kaikki raptorit, jotta ne eivät leviäisi mantereelle[5].

Kuolema:
Clarence kuoli, kun Costa Rican hallitus pommitti ja tuhosi saaren, estääkseen eläinten pakenemisen. Lex suri nuoren ystävänsä menetystä.

Kulissien takana Muokkaa

Clarence

Raptorin poikanen, Jurassic Park -elokuvassa

On mahdollista, että Jurassic Park -elokuvassa nähtävä velociraptorin poikanen perustuu Clarenceen.

Lähteet Muokkaa

  1. Clarence on alle vuoden ikäinen, vuoteen 1989 sijoittuvassa Dinosauruspuisto -kirjassa
  2. Kaikki dinosaurukset tuhotaan Dinosauruspuisto -kirjan lopussa
  3. Dinosauruspuisto -kirja
  4. Dinosauruspuisto -kirja
  5. Dinosauruspuisto -kirja