FANDOM

Isla Matanceros
Isla Matanceros
Nimi tarkoittaa Teurastuksen saari
Sijainti Costa Rica
Löydetty 1926

Isla Matanceros on Muertes Archipelago -saariryhmän kuuluva saari, joka sijaitsee Costa Ricassa.

Kirjoissa Muokkaa

Michael Crichtonin Kadonnut maailma -kirja sijoittaa saariryhmän viidentoista kilometrin matkan päähän Costa Ricasta. Vaikka tapahtumat sijoittuvat pääasiassa Isla Sornalle, myös muut saaret mainitaan.

Elokuvissa Muokkaa

TheFiveDeathssaaret

Saariryhmän kartta Kadonnut maailma - Jurassic Park -elokuvassa

Kirjan tapaan, ainoastaan Sorna tekee esiintymisen Kadonnut maailma - Jurassic Park -elokuvassa. Elokuviin linkitettyjen taustatietojen kuten nettisivujen mukaan, saaret löydettiin vuonna 1926 ja ne sijaitsevat kauempana mantereesta kuin kirjassa. Jurassic Park III -elokuvan mukaan Muertes Archipelago on jopa 300 kilometrin päässä Costa Ricasta. Saarilla on huono maine ja paikalliset karttavat niitä kauhutarinoiden mukaan, jotka kertovat, että liian lähelle menneet eivät koskaan palanneet.

Videopeleissä Muokkaa

The Lost World: Jurassic Park
Saariryhmän kartta nähdään The Lost Wolrd: Jurassic Park -videopelin avausanimaatiossa, jossa se poikkeaa muutamilla yksityiskohdilla elokuvien vastineestaan. Silti pelissäkin tapahtumat sijoittuvat ainoastaan Isla Sornalle.

TheFiveDeathsIslaNublar

Muertes Archipelago ja Isla Nublar Jurassic World: Evolutionissa

Jurassic World: Evolution
Jurassic World: Evolution -pelissä pelaajan tehtävä on rakennuttaa toimivat dinosauruspuistot kaikille Muertes Archipelagon saarille ja Isla Nublarille. Pelaaja aloittaa tehtävänsä Isla Matancerosista, joka on niin sanottu harjoitussaari. Matancerosilla kasvatettavia dinosauruslajeja ovat mm. brachiosaurus, ceratosaurus, edmontosaurus, triceratops ja struthiomimus. Saari tekee fyysisen ensiesiintymisensä juuri tässä pelissä.