FANDOM

Jurassic Park (NES)
JP-JurassicPark(NES)
Kehittäjä Ocean Software
Julkaisija Ocean Software
Julkaistu 28. joulukuuta 1993 (EU)
Genre Toiminta
Alusta Nintendo Entertainment System
Jakelualusta NES-kasetti

Jurassic Park on Ocean Softearen kehittämä ja vuonna 1993 julkaisema Jurassic Park - videopeli.

Juoni Muokkaa

Pelissä tulee selvitä kuuden eri kentän läpi alueilla, joista dinosaurukset ovat karanneet. Ainoa pelattava hahmo on Alan Grant.

Pelin dinosaurukset Muokkaa

  • Brachiosaurus - Pelin suurin dinosaurus ja esiintyy vain toisessa kentässä. Et pysty tappamaan.
  • Compsognathus - Pienin ja nopein kaikista dinosauruksista. Tämän tappamisesta saa viisi pistettä.
  • Dilophosaurus - Nämä hyppivät esiin puiden, kivien ja muurien takaa, jonka jälkeen alkavat sylkeä myrkkyä. Tappamisesta saa kymmenen pistettä.
  • Dimetrodon - Esiintyy vain toisessa kentässä. Jokaisesta osumasta dimetrodoniin saa kaksi pistettä, mutta jos dimetrodon osuu sinuun, kuolet välittömästi.
  • Ichthyosaur - Et pysty tappamaan. Jos osut tähän, kuolet ja menetätä kaikki elämäsi.
  • Triceratops - Et pysty tappamaan. Esiintyy pomovastuksena kentissä yksi ja viisi, joissa näiden alle jäämistä pitää välttää.
  • Stegosaurus - Et pysty tappamaan, mutta se tappaa sinut, jos osut siihen. Esiintyy vain kolmannessa kentässä.
  • Tyrannosaurus - Jokaisesta osumasta päähän saa viisi pistettä. Esiintyy vain pomovastuksena.
  • Velociraptor - Tappamisesta saa viisitoista pistettä.

Kentät ja tehtävät Muokkaa

Jurassic Park NES game screenshot
  • 1. kenttä - Pelaajan on tuhottava kaikki compsognathunusten munat ja pelastettava Tim Murphy.
  • 2. kenttä - Pelaajan on voitettava tyrannosaurus ja pelastettava Lex Murphy.
  • 3. kenttä - Pelaajan on palautettava virta tietokoneisiin.
  • 4. kenttä - Pelaajan pitää tuhota velociraptorien munat.
  • 5. kenttä - Pelaajan pitää löytä radiohuone ja ottaa yhteyttä mantereelle.
  • 6. kenttä - Pelaajan on tuhottava dinosaurusten munat, voittaa tyrannosaurus sekä pelastaa Tim ja Lex, ennen lähtemistään saarelta.