FANDOM

Jurassic Park III-elokuvan poistetut kohtaukset
Jurassic Park III 3
Elokuva Jurassic Park III
Ohjaaja Joe Johnston
Leikkaaja Robert Dalva
Aiheeseen liittyvää Elokuvan artikkeli
luettelo tekijöistä
tietoa tuotannosta
kuvagalleria

Tämä artikkeli käsittelee luetteloa Jurassic Park III-elokuvan poistetuista kohtauksista.

Yhtään alla mainittavista poistetuista kohtauksista ei ole virallisesti julkaistu eli tarkat yksityiskohdat eivät ole varmoja.

Pidennetty kohtaus: Grant ja Ellie Muokkaa

Grantin ja Ellien tapaaminen oli alunperin pidempi. Tähän kuului mm. pätkä, jossa papukaija Jack kiljaisee "paskat!", Grantin alkaessa puhua Velociraptorien älykkyydestä.

Pidennetty kohtaus: Koneessa Muokkaa

Grantin ja Billy Brennanin keskustelu lentokoneessa oli alunperin pidempi.

Pidennetty kohtaus: Spinosaurus vastaan Tyrannosaurus Muokkaa

Myös Spinosauruksen ja T.rexin taistelu oli alunperin pidempi. Lyhyt pätkä pidennetystä taistelusta nähdään elokuvan trailerissa.

Pidennetty kohtaus: InGenin laitos Muokkaa

Kohtaus, jossa Grantin tiimi kiertelee ja tutkii InGenin laitosta oli alunperin pidempi.

Udesky vastaan raptorit Muokkaa

Elokuvassa oli alunperin kohtaus, jossa Udesky yrittää puolustautua raptoreilta iskemällä, niitä kepillä. Edellisten kohtausten tavoin, tämä pätkä on kuvattu, mutta se leikattiin pois elokuvan jälkituotannossa.

Ankylosaurukset Muokkaa

Ankylosaurusten oli alunperin tarkoitus olla enemmän esillä elokuvassa, mutta nämä pätkät leikattiin pois.

Pidennetty kohtaus: Spinosaurus järvessä Muokkaa

Jurassic Park III-elokuvan tekijöiden haastattelujen taustalla näkyy useita otoksia Spinosauruksesta, joista useat ovat pois laikattuja paloja Spinosaurus järvessä-kohtauksesta.

Paul ja Amanda Muokkaa

Elokuvan lopussa, piti olla kohtaus, jossa Paul ja Amanda puhuvat menevänsä uudelleen naimisiin. Tämä kohtaus on kuvattu.

Raptorit vastaan Pteranodonit Muokkaa

Näyttelijä Sam Neill kertoo, että elokuvaan oli suunnitteilla kohtaus, jossa raptorit ja Pteranodonit taistelivat. Tätä kohtausta ei kuitenkaan koskaan kuvattu.

Ben Hildebrandin kuolema Muokkaa

Elokuvaan oli suunnitteilla kohtaus, jossa raptor-lauma tappaa Ben Hildebrandin. Tätä kohtausta ei kuvattu.

Raptorit vastaan Ankylosaurus Muokkaa

Elokuvaan oli suunnitteilla kohtaus, jossa raptorit ja Ankylosaurus taistelevat. Tätä kohtausta ei kuvattu.

Vaihtoehtoinen kohtaus: Nashin ja Udeskyn kuolema Muokkaa

Alunperin Nashin piti kuolla raptorien hampaisiin ja Udeskyn puolestaan Spinosauruksen. Lopullisessa elokuvassa, tämä on kuitenkin toisinpäin.

Alkuperäinen lopetus Muokkaa

Elokuvaan oli luotu kaksi "vaihtoehtoista" loppua, joissa ensimmäisessä Pteranodonit hyökkäävät helikopterien kimppuun ja toisessa Spinosaurus taistelee armeijaa vastaan. Kumpaakaan näistä ei olla kuvattu.

Baryonyx Muokkaa

Alunperin elokuvan "roistoksi" kaavailtiin Baryonyxia, mutta tämä päätettiin korvata Spinosauruksella.

Kuvia poistetuista kohtauksista Muokkaa