FANDOM

Maiasaura
Maiasaurus
Nimi tarkoittaa Hyvä äitilisko
Pituus noin 8 metriä
Paino 1 tonni
Asuinalueet Isla Nublar
Isla Sorna
Esiintyminen kirjoissa Dinosauruspuisto
Kadonnut maailma
Esiintyminen peleissä Jurassic Park III: Park Builder

Maiasaura on suuri, noin 8 metriä pitkä Hadrosauri, joka eli Montanassa myöhäisellä liitukaudella noin 74 miljoonaa vuotta sitten. Ensimmäisen kerran Maiasauran luita löydettiin vuonna 1979.

Maiasaura ei ole esiintynyt Jurassic Park-elokuvissa, mutta on ollut tärkeässä roolissa kirjoissa.

Ulkonäkö Muokkaa

Maiasaura on noin 7-8 metriä metriä pitkä neljällä, joskus kahdella, jalalla kulkeva Hadrosauri, jolla on ankan nokkaa muistuttava kuono. Jurassic Parkin yhteydessä Maiasaura esitetään väritykseltään usein keltaiseksi tai ruskehtavaksi.

Esiintyminen Jurassic Parkissa Muokkaa

Maiasaura on läsnä useissa eri kohtauksissa Jurassic Park - kirjoissa, joissa se elää Isla Sornan itäpuolella. Maiasaura ei esiinny elokuvissa eikä sitä edes mainita niissä.

Kirjojen lisäksi Maiasaura nähdään Jurassic Park III: Park Builder-videopelissä sekä keräilykortti-sarjassa.

Maiasauran piti myös alunperin esiintyä Jurassic Park: Operation Genesis - pelissä, mutta tuotannon edetessä se korvattiin Edmontosauruksella.

Galleria Muokkaa

Kuvia Maiasaurasta löydät täältä.

Triviaa Muokkaa

  • Koska yksi JP-keräilykortti käsittelee Maiasauraa, jotkut fanit uskovat, että Maiasauraa elää Isla Sornalla, myös elokuva versiossa.