FANDOM

Tylosaurus
Tylosaurus
Pituus 12 metriä
Paino 5 tonnia
Asuinalueet Isla Nublar
Esiintyminen peleissä Jurassic Park III: Park Builder
Jurassic Park: The Game
Jurassic Park: Builder

Tylosaurus on 85-73 miljoonaa vuotta sitten merissä elänyt mosasauri, jonka fossiileja on löytynyt Pohjois-Amerikasta ja Etelämantereelta.

Esiintyminen Muokkaa

Elokuva kaanonissa Muokkaa

Tylosaurus ei kuulunut alunperin listaan esihistoriallisista eläimistä, jotka InGen aikoi herättää sukupuutosta.

Geneetikko Laura Sorkin kertoo Jurassic Park: The Game - videopelissä Hammondin leikanneen puolet Sorkinin tutkimusrahastosta "kiireellisiin tarpeisiin". Pian Sorkinille oli selvinnyt Hammondin rakennuttavan merimaailmaa nähtävyydeksi saaren pohjoisosaan, joka oli tarkoitus avata 6 kuukautta puiston avaamisesta.

Isla Nublarin katastrofin aikana työt kuitenkin keskeytettiin ja saari evakuoitiin, jolloin merimaailman rakentaminen jäi kesken. Hammond oli silti ehtinyt siirtää altaaseen yhden Tylosauruksen.

Muissa peleissä Muokkaa

Jurassic Park: The Game - pelin lisäksi Tylosaurus on nähty Jurassic Park III: Park Builder ja Jurassic Park: Builder - peleissä, joissa kummassakin on tarkoitus rakentaa oma Jurassic Park - puisto.

Galleria Muokkaa

Kuvia Tylosauruksesta löydät täältä.

Triviaa Muokkaa

  • Tylosaurukset hengittivät happea. Niillä ei ollut kiduksia kuten kaloilla.
  • Tylosaurus on Pteranodonien ohella yksi harvoja Isla Nublarin esihistoriallisia eläimiä, jotka eivät ole dinosauruksia.
  • Ei tiedetä tarkkaan miten InGen sai DNA:ta meressä elääneeltä sukupuuttoon kuolleelta eläimeltä.
  • Eri Tylosaurus rotuja tunnetaan ainakin kuusi.