FANDOM

Versio 4.4

Versio 4.4 on Isla Nublarin Dinosauruspuiston päägeneetikko Henry Wun kehittelemä dinosaurusten "täydennys" menetelmä, jonka avulla InGenin onnistui kloonata dinosaurukset henkiin nopeammin. Wu lisäsi dinosaurusten DNA-rihmoihin RANA-pätkiä, jotka olivat Etelä-Afrikkalaisista sammakoista.

Wun teorian mukaan eläinten geeneistä 90% on identtistä ja näin ollen InGenin ei tarvinnut odottaa vuosia saadakseen täydellisen DINO-DNA-ketjun.

Ongelmat Muokkaa

Wu ei ollut tietoinen siitä tosiseikasta, että jotkin Etelä-Afrikkalaisista sammakoista pystyvät vahtamaan sukupuolta yksipuolisessa ympäristössä. Näin olllen puistoon joutui kenenkään tietämättä lisääntymiskykyisiä dinosauruksia, eikä tätä ongelmaa huomattu ennen kuin Ian Malcolm keksi asettaa tietokoneet etsimään kolmeasataa eläintä 238 eläimen sijaan.

Tällöin kävi ilmi, että dinosaurukset joihin Wu oli istuttanut RANA-pätkiä olivat lisääntyneet. Velociraptorien määrä oli kasvanut 8:sta 37:ään, Maiasaurusten määrä 21:stä 22:een, Procompsognathunusten määrä 49:stä 65:een, Othnielioiden määrä 16:sta 23:een ja Hypsilophodontien määrä 33:sta 34:ään.

Kukaan puistossa ei ollut huomannut tätä koska hakulaitteet etsivät koko ajan vain 238 dinosaurusta. Ongelma oli se, että kaikki pelkäsivät dinosaurusten määrän laskevan liian alhaiseksi, eivätkä olettaneet niiden osaavan lisääntyä.